Bergerak Dari Statik..

lama aku termangu..
jariku kaku..
lidahku kelu..
jiwaku celaru.
fikiranku berdebu..
kalamku merapu..
semuanya haru..
hidup tanpa ilmu..
amalan pun ntah ke mana tuju..
rupanya aku tertipu dgn alam yg palsu..

lama sungguh aku sendiri..
terlalu statik berdiri..
memandang kepada perkara yg tidak pasti..
kini aku tersedar..
hidupku mati..
kamus perjuangan lama ku tinggalkan..
kemanisan ukhuwah lama kusimpan..
frasa2 dakwah lama ku abaikan..
ibadah padaMu kuambil ringan..


aku perlu pertolongan..
semakin hari kurasakan semakin jauh..
tenggelam dalam gelombang nafsu..
terumbang ambing dilanda badai kemewahan..
tumpas dipukul ribut kemasyuran..
hinggakan aku lupa siapa aku..

ya Allah..
aku kembali padaMu..
dengan hati yg baru..
memulakan episod satu..
perjalanan sang perindu..
kepada CINTA YANG SATU..
....

Penulis : aizat al jauhari ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Bergerak Dari Statik.. ini dipublish oleh aizat al jauhari pada hari Friday, October 7, 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan Bergerak Dari Statik..
 

2 comments:

  1. bukan mudah nak menjadi orang yang dapat memenuhi segala kehendak..
    namun..teruslah..jangan menjadi seperti diriku yang masih x mampu untuk bergerak dengan lebih jauh.....

    ReplyDelete
  2. terima kasih infonya....
    infonya sangat bermamfaat..........

    ReplyDelete