Dakwah..

Assalamualaikum..
lama kan jumpa..
syukur setinggi2 syukur..
Allah masih bagi kekuatan untuk ketemu..
dalam sedikit je masa yg ada..
ana nak menyentuh sedikit perihal dakwah dan perjuangan..

bukan apa..
ana cuma rasa pelik dan hairan..
ramai yg ana jumpa..
mereka kata aku ni pendakwah..
aku ni pejuang..
aku ni jundullah..
aku ni itu la..
aku ni ini la..
semuanya berkata dgn penuh semangat..
tp kan..
bila ajak menuntut ilmu..
beribu alasan yg keluar..
biasa la kot..
zaman nabi pun ada yg mcm ni..
masa x de perang..
sibuk2 tanya nabi bila nak perang..
bila sampai perintah perang..
macam2 alasan..
nak petik anggur la..
nak jaga perniagaan la..
sakit la..

tp kan..
ana nak tanya la kat antum semua..
apa yg antum nak dakwah dan perjuangkan??
memang betul kita perjuangkan islam..
tp ilmu apa yg antum dah ada untuk dakwah??
cukup ke??
mungkin sbb ni la ramai khutoba zaman ni..
ramai yg pandai bercakap..
tp tiada ilmu dan amal..

antum ingat senang ke nak berdakwah ni??
mengaku sbg pendakwah mungkin senang..


-peringatan buat diri yg berdakwah-

Penulis : aizat al jauhari ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Dakwah.. ini dipublish oleh aizat al jauhari pada hari Friday, May 6, 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan Dakwah..
 

2 comments: