Biarkan Aku Sendiri Koreksi Diri..


lagu yiruma berkumandang..
lama aku termenung..
kulihat sekelilingku riang..
namun hati hatiku seakan hilang..
suasana yang kurasakan tenang..
semuanya mula gersang..
dadaku berombak kencang..
kurasakan petanda akan datang..
kenapa??
ntah la..
rasanya aku bersalah..
sering menuturkan kata2 dakwah..
namun alpa laksanakan qudwah..
maafkan aku ya Allah..
...
tp..
bersalahkah aku??
hatiku terpaku..
...
muncul satu suara..
dari sudut paling mulia..
lantas ia berbicara..
dgn nada sederhana..
...

' mana mungkin kamu kata kamu benar.. sikapmu menyebabkan ada manusia bencikan islam.. adakah itu tidak bersalah..?? '

aku pun menjawab longlai..

' ya.. aku sedar aku bersalah..'

....
aku rasa..
jalan yg perlu aku kembara sudah tiba..
bukan jalan lama..
tapi tujuan yang sama..
bukan apa..
benda yg org benci..
pasti tidak mahu dilihat lagi..
maka biarlah aku ambil jalan ini..
dan dia ambil jalan yg berbaki..
...
jalan yang aku susuri..
tanpa dirimu disisi..
bukan untuk menghabisi..
sekadar untuk menjauhi..
untuk aku mengubah persepsi..
persepsimu terhadap diri ini..
satu yg perlu kau ketahui..
aku tidak pernah membenci..
walau seinci..
kerna aku mengharap setulus hati..
kasih abadi..
cinta hakiki..
dari Ilahi..
...

"kalau la diri kita kotor hingga tidak disukai seseorang.. maka apakah yg perlu dibuat?? bagiku.. aku perlu menjauhi org yg membenciku.. supaya lebih tenang hidupnya.. biarlah sedikit demi sedikit aku membersihkan kotoran.. bila tiba masanya aku sudah bersih.. aku pasti bertemu dgnmu.."

Penulis : aizat al jauhari ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Biarkan Aku Sendiri Koreksi Diri.. ini dipublish oleh aizat al jauhari pada hari Wednesday, August 24, 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan Biarkan Aku Sendiri Koreksi Diri..
 

2 comments:

  1. Allah dh pilih jalan ni untuk anta..sekarang ni mmg xde lagi tarbiyyah direct utk anta dr sahabat2 kisas ataupun jemaah..tapi tadabburlah keadaan sekeliling..suasana sekeliling anta..nampak x tarbiyyah dr Allah dlm kehidupan anta?ana x arif tentang kehidupan anta,cuma satu pesan ana...jalan untuk anta dah terbentang luas..anta niatkan nk berubah terus terbentang jalan..masalahnya,malas..sebab takde sesuatu pun yg mghalang anugerah Allah pada hambaNya melainkan kemalasan hamba itu sendiri (bukan poin pd anta,tp renungkanlah)

    ReplyDelete